Kind &Co Lundens wilde zich sterker positioneren als aantrekkelijke werkgever en de naamsbekendheid vergroten. Doel: meer zichtbaarheid én gericht verkeer naar de werken-bij-site.
De uitdaging lag in het bepalen van de juiste doelgroepen en de beste kanalen om hen te bereiken.
Samen met DPG Media en Brandfacts ontwikkelden we een datagedreven campagne, volledig afgestemd op gedragsdata en relevante doelgroepen:
Doelgroep 1: inwoners van Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht
Doelgroep 2: vrouwen (18-35 jaar) binnen 5 km van Kind & Co-locaties
Doelgroep 3: werkzoekenden met interesse of ervaring in zorg en welzijn
Elke doelgroep kreeg eigen campagne-materiaal. Eigen tekst, eigen call-to-action en een zorgvuldig geselecteerd beeld waarvan wij verwachtte dat deze het beste zou aansluiten bij de doelgroep.
De campagne draaide op online formats als seamless images en carousels binnen DPG Media. En werden getoond op o.a. NU.nl, AD.nl, LINDA en De Volkskrant.Een mix van digitale en offline communicatie.
Tijdens de feestdagen kozen we bewust voor printadvertenties in AD Utrecht en AD Amersfoort. Hét moment waarop mensen nadenken over hun loopbaan of bespreken met hun familie tijdens het kerstdiner. We adviseerden AD Utrecht en AD Amersfoort om daarmee midden in de doelgroep zichtbaar te zijn. Daarmee bereikten we ook doelgroep 35-65 jaar, de kernlezer van het AD (55%).
Online zetten we retargeting in: wie op een advertentie klikte, kreeg opnieuw uitingen te zien. Dit vergrootte de kans op conversie.
De campagne overtrof de verwachtingen en benchmarks op meerdere fronten:
Dankzij slimme data, doelgroepgericht denken en strategische mediakeuzes heeft Kind & Co Ludens haar zichtbaarheid als werkgever flink vergroot. De campagne bewees: +46% meer verkeer en sterke employer branding via datagedreven targeting en mediakeuze.